با رنگواره هاي کهن و تازيانه بهرام ، ناقوس هفته فرهنگي ايران در بلاروس نواخته شد

هفته فرهنگي و گردشگري ايران در بلاروس با اجراي گروه موسيقي رستاک و نقل حماسي شاهنامه توسط گردآفريد در دانشگاه «ب گ او اير» آغاز شد.

به گزارش ميراث آرياchtn)) همزمان با گشايش هفته فرهنگي و گردشگري ايران در بلاروس، که با خير مقدم عبدالله حسيني – سفير ايران و الکساندر نيگوشين – معاون آموزشي دانشگاه «ب گ او اير» همراه بود، گروه رستاک به اجراي قطعاتي از موسيقي نواحي ايران به نام رنگواره هاي کهن پرداخت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

همچنين فاطمه حبيبي زاد (گردآفريد) نيز با حضور در سن دانشگاه به نقل حماسي داستان تازيانه بهرام پرداخت که اجراي حماسي اين هنرمند ايراني به شدت حاضران را تحت تاثير قرار داد.

الکساندر نيگوشين پس از اجراي گروه ايراني رستاک و شاهنامه خواني گردآفريد طي سخناني اظهار داشت: با گشايش رويداد فرهنگي ايران در بلاروس ما با يکي از قديمي ترين تمدن هاي دنيا بيش از گذشته آشنا شديم.

معاون آموزشي دانشگاه «ب گ او اير» افزود:ما امروز پيش چشمان خود ايران کهن، فرهنگ غني و ميراث پربار شرقي، کاروان هاي تجاري و بازارهاي پررونق شرق را از نزديک لمس کرديم. من به شما اطمينان مي دهم بذر فرهنگي را که شما امروزدر بلاروس کاشته ايد،به زودي بارور خواهد شد.

وي افزود: آشنايي بانوان هنرمند ايراني با موسيقي و شاهنامه فردوسي بيش از هر چيز ظرفيت هاي فرهنگي تمدن ايران را نمايان مي سازد.

دراين مراسم سفير ايران در بلاروس و رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه هاي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در آيين گشايش رويداد فرهنگي ايران در بلاروس که در محل کتابخانه ملي بلاروس گشايش يافت سخنراني کردند و نمايشگاه عکس جاذبه هاي گردشگري ايران نيز در همين محل افتتاح شد.

هفته فرهنگي ايران در بلاروس با همکاري سفارت ايران، ستاد تبليغات و نمايشگاه هاي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري و رايزني فرهنگي ايران در مينسک برگزار مي شود.