اسطوره های ایرانی در اتریش – جشنواره هُنارت

 این بار خسرو و شیرین ، بهرام و شاهزاده خانم درستی (نظامی گنجه ای‌) ، سهراب و گردآفرید (شاهنامه) | رقص: شاهرخ مشکین قلم | منظومه خوانی و نقل: گردآفرید

 ۲ دسامبر- فستیوال هنارت – وین

شنواره “هُنارت” سال 2011

به ابتکار برگزار کننده جشنواره 2011 “هُنارت”، در یک بازه زمانی کوتاه (11- 13 آذر 1390) کنسرت های باشکوهی در سه شب برنامه ریزی شده اند. هم اکنون “هُنارت” در سومین فستیوال خود پذیرای بیش از 1000 بازدید کننده در سالن بزرگ و زیبای Odeon Theaters- الهام بخش فضای رنسانس کلاسیک قرن نوزدهم – می باشد.

در این جشنواره پروژه گبه برای اولین بار در یک نمایش عمومی به عنوان آغازگر برنامه ها ی “هُنارت”، در شب نخست، بر روی صحنه حضور می یابد و با ترکیب آواز، کلارینت و کنترباس بر اساس موسیقی فولکلور ایرانی به بداهه نوازی می پردازد.

در ادامه شاهرخ مشکین قلم که از سال 2005 عضو رسمی کمدی فرانسه – یکی از مطرح ترین تئاتر های اروپا- می باشد، یکی از زیباترین آثار خود”رقص اسطوره ها” را با همکاری رقصنده اسپانیایی – کارین گانزالس – و گردآفرید – نخستین نقال زن ایرانی‌ – روی صحنه خواهد برد.وی در این برنامه با ترکیب بی نظیر رقص وشعر ویا به بیان دقیق تر ادبیات، مخاطب را به خود جلب می کند.

در شب دوم حسین علیزاده باردیگر شیفتگان موسیقی ایرانی را به تماشای اجرای گوشنواز خود دعوت می کند. این بار صدای ساز وی را با همراهی مجید خلج در قالب بداهه ای شورانگیز خواهیم شنید.

این جشنواره در آخرین شب، برنامه ی خود را  به سازهای کوبه ای و ریتم اختصاص می دهد. در این برنامه محمدرضا مرتضوی نواختن سازهای کوبه ای ایرانی را در فضایی مستقل از سنت های نوازندگی این ساز، به شیوه ای استادانه و خلاقانه به نمایش می گذارد. گروه سراپیونز با نگاهی نوین به اجرای همزمان حرکات رقص واره بی نظیری (Performance) مبتنی بر موسیقی محمد رضا مرتضوی می پردازند.