استقبال اروپائی ها از نقالي و حماسه خواني ايراني

اين نقال زن به خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در آغاز برنامه حماسه‌خواني در اروپا براساس شاهنامه‌ي فردوسي و طومارهاي كهن نقالي را در شهر كلن برگزار كردم كه اين برنامه در شانزدهمين فستيوال «تئاتر ايراني:صحنه فرهنگ‌ها، آرگاداش» برگزار شد.
او ادامه داد: در اين برنامه نقل عاشقانه و حماسي و پهلواني با حضور تماشاگران ايراني و آلماني اجرا شد و با اجراي برنامه‌ها، اين فستيوال كار خود را آغاز كرد.
گرد‌آفريد ياد‌آور شد: در اين برنامه، نقالي را با فيلم‌هاي آرشيوي تلفيق كردم و تصاويري از فضاهاي نقالي دهه‌ي 40 و فضاهاي زورخانه‌اي و ميداني را پخش كردم.
گرد‌آفريد كه درادامه‌ي اين برنامه به بروكسل سفر كرده است، درباره‌ي اجراي برنامه دراين كشور هم توضيح داد: اين برنامه به دعوت انجمن تئاتر «زمان نو»، فستيوال «اروپرس» و با حضور تماشاگران ايراني و اروپايي برگزار شد.
درادامه‌ برنامه ديگري را در «بوخوم» برگزار كردم كه اين برنامه نيز به‌همت انجمن اجتماعي فرهنگ ايران برگزار شد و تماشاگران آن ايراني بودند.
او با اشاره به استقبال خوب تماشاگران اروپايي از اين برنامه‌ها اضافه كرد: در جريان اين سفر دعوتي صورت گرفت براي اجراي برنامه‌اي در آمريكا كه در صورت انجام توافق، اين برنامه اواخر ماه فوريه در اين كشور اجرا مي‌شود.
«گرد‌آفريد» هم‌چنين به‌زودي براي برگزاري يك برنامه‌ي ديگر به اصفهان سفر مي‌كند.
او در نظر دارد برنامه‌ي ويژه‌اي هم در شب يلدا داشته باشد.